onsdag 21 juli 2010




Igår så var vi iväg på bvc och vägde och mätte Pelle, han växer så att det knakar. Vågen stannade på 6905 g och han är nu 65 cm lång :)
Annars så gör vi inte så mycket på dagarna, åker 245:a på lägdan, åker traktor och passar på att va ute så mycket som det bara går.
Funderar på att skaffa ett djur till Tilde.. Det enda problemet är att jag inte vill ha något djur inne.. En katt skulle ju gå, men jag vill inte ha den inne och vi kan ju inte ha en katt som aldrig får komma in, annars tycker jag att det vore bra för då kan den ju äta lite råttor.. Sen funderade jag på en kanin, men då får den bo i fjöset och där blir det ju så krångligt att fixa värme på vintern. Hamster och marsvin är helt uteslutet för dom är så jäkla äckliga. Jag skulle vilja ha en kalv, men dom blir ju stor dom också.. Ja ja jag får fundera lite mer på det där...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag röstar ändå för marsvin :) //gudmor

Anonym sa...

Kalv :) Du är ju tokig på riktigt du.
Vilket fint kort på dig, Henke och Pelle !!!
Helen

Anonym sa...

Inte behöver du värme till kaniner heller. När jag själv hade så fick dom va ute året runt, gav dom granris och hö sen fixade dom resten :) /Mikaela