torsdag 12 februari 2009

12/2 2009

Usch vad det är synd om oss.. ha ha..
Måste berätta om natten, vi lägger Tilde som vanligt hon somnar på en gång och jag pustar ut och tror att magsjukan är över.. Jag går och lägger mig typ en timme senare för att jag mår skit, Henke kommer också för han börjar också må dåligt. Efter typ en halvtimme till så hör jag att Tilde spyr som en tok, går in till henne och ska börja rengör henne + hela hennes säng som är nerspydd, känner att jag måste kuta iväg.. kutar ner och spyr, Henke tar med Tilde ner för att byta kläder på henne och så där, när jag har spytt klart så hör jag att Henke spyr. Tilde ligger och är jätterädd för Henke spyr i slasken alldeles bredvid (vi har skötbordet i tvättstugan så det va där han spydde, inte i köket om det va någon som trodde det:)). Tar med mig Tilde ut därifrån och efter det så va hela den natten ett helvete.. Tur att vi har två toaletter säger jag bara..
Jag och Henke har börjat må bättre och fick i oss makaroner och ost till middag. Tilde matvägrar :(
Nu vet alla hur vi har det, längtar tills alla är friska. Ska vädra ut heeela huset tycker det luktar äckelmagsjuka här inne.
Singa & Ewa kom som en räddning imorse med cola, nyponsoppa, blåbärssoppa och resorb till Tilde. Jag tyckte att resorben var äcklig och smakade saltvatten, Tilde älskade det.

Så det vart ingen skräckfilm för mig och Hannah idag heller. Typiskt men vi får ta det någon annan dag.

Ja det vart ett helt inlägg med bara klagomål. Inte så roligt att läsa för er kanske...

Eller en rolig grejj har jag ju att berätta iaf, Tilde tar sig upp på alla fyra nu, ställer sig och "juckar" ett tag tills hon blir trött och sen börjar hon snurra runt istället :)

Min lilla sjukling som konstigt nog är pigg och på bra humör!

4 kommentarer:

Jenny sa...

Krya på er!! vi må ju ta o träffas snart tycker ja :) Kram från oss på ön

Lena sa...

Pröva med Proviva blåbärssoppa! (Eller nån av de andra smakerna) Jättebra för magen, Theo fick det å han blev mycket bättre på en gång då. De sa på sjukvårdsrådgivningen att man kunde ge lite sånt... Det kan nog ta ett tag för Tildes mage att bli ok, gjorde det för Theo iaf... Ge inte fullkornsvälling vad ni än gör! Bättre med majsvälling... (Låter ju som värsta proffset nu då... =P )Hoppas ni blir friska snart!

E det inte konstigt att de e på så bra humör fast de e sjuka de små liven?! Kramen!

Hannah Bågling Källström sa...

Hoppas ni blir friska snart, börjar få Linn och Tilde abstinens :)

Anonym sa...

ojoj, åkte ju också på den där skiten..inte roligt :/ hoppas ni mår bättre snart..saknar min favvo familj ;) kramar i massor på sjuklingarna // elin